اطلاعیه شماره 2

اطلاعیه ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان دوره دکتری تخصصی (Ph.D.) نیمه متمرکز سال 1404 دانشگاه سمنان

 

ضمن عرض تبریک و آرزوی موفقیت برای پذیرفته‌شدگان آزمون نیمه متمرکز دکتری تخصصی (Ph.D.) سال 1404 دانشگاه سمنان، مراحل ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام جهت اطلاع و عمل به مفاد آن به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

مراحل شامل ثبت‌نام غیرحضوری (الکترونیکی) و سپس تحویل مدارک و تکمیل مراحل ثبت‌نام به صورت حضوری است.

 

  • ثبت‌نام الکترونیکی

 لازم است دانشجویان گرامی جهت ثبت‌نام الکترونیکی با استفاده از راهنمای ثبت‌نام پذیرش غیرحضوری از ساعت 9:00 روز یکشنبه مورخ 1404/06/16 به سامانه آموزشی گلستان به آدرس ذیل از طریق مرورگرchrome  (بروز رسانی شده) مراجعه نمایند:

https://golestan.semnan.ac.ir

  • شناسه کاربری پذیرفته‌شدگان جهت ورود به سامانه گلستان به صورت شماره داوطلبی U041 و گذر واژه کدملی می‌باشد. برای مثال برای شماره داوطلبی 987465 شناسه کاربری به صورت U041987465 است. همچنین شناسه کاربری و گذرواژه ورود به سامانه گلستان از طریق پیامک ارسال خواهد شد.
  • بدیهی است پس از دریافت پیامک پذیرش نهایی، دانشجویان بایستی از طریق سامانه احراز هویت مرکزی دانشگاه به آدرس: https://my.semnan.ac.ir وارد سامانه‌های دانشجویی از جمله گلستان شوند.

 

  • مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام ‌الکترونیکی (غیرحضوری)

1- تکمیل فرم‌ مشخصات کامل دانشجویان نوورود (گزارش 1800) در سامانه گلستان و تهیه یک نسخه چاپی از آن (نسخه چاپی امضاء شده حین تحویل مدارک می‌بایست به دانشگاه تحویل داده شود). لازم به ذکر است که پس از اتمام فرآیند ثبت‌نام غیرحضوری امکان دسترسی به فرم مذکور وجود نخواهد داشت.

2- بارگذاری‌ مدارک‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ ارشد مورد تأیید وزارت‌ علوم، تحقیقات‌ و فنّاوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ و کارشناسی‌ ارشد قید شده‌ باشد. بارگذاری مدرک کاردانی (فوق‌دیپلم) برای دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ناپیوسته ضرورت دارد.

تبصره1- پذیرفته‌شدگانی که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ارشد (فوق‌لیسانس) نمی‌باشند، لازم‌ است اصل‌ گواهی‌ تأیید شده‌ توسط دانشگاه یا مؤسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل اخذ مدرک مذکور را مطابق با محتوای فرم مخصوص پذیرفته شدگان که پیوست این اطلاعیه می‌باشد تکمیل و پس از تأیید مؤسسه محل تحصیل (با درج شماره ،تاریخ، امضا وممهور به مهرمعاونت آموزشی دانشگاه)، در زمان ثبت‌نام به دانشگاه سمنان ارائه نمایند. توضیح اینکه دانش‌آموختگان قبل از تاریخ 1404/01/01، می­‌بایست گواهی فراغت از تحصیل خود را ارائه نمایند.

تبصره‌2- آن‌ دسته از پذیرفته‌شدگانی که‌ در زمان ثبت‌‌نام برای شرکت در آزمون دکتری 1404 دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی‌ارشد بوده‌اند می‌بایست تا تاریخ 1404/6/31 فارغ‌التحصیل شوند، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس ‌(‌0) تا (20) تا تاریخ 1403/11/30 (و یا حداکثر تا تاریخ 1404/6/31) توسط مؤسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی‌ارشد در فرم معدل (پیوست) درج و پس از تأیید مسئول ذیربط، به هنگام ثبت­‌نام به دانشگاه سمنان ارائه نمایند.

تذکر: برای دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد که تا تاریخ 1404/06/31 فارغ التحصیل می‌شوند ارائه فرم مخصوص پذیرفته شدگان و فرم معدل (با درج شماره، تاریخ، امضا و ممهور به مهرمعاونت آموزشی دانشگاه) الزامی می‌باشد.

3-  بارگذاری کلیه صفحات شناسنامه‌ و کارت ملی

4- ارائه مدرکی که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه 17 و 18 دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌ متمرکز سال 1404 مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌). برای این بخش لازم است کارت پایان خدمت یا معافیت دائم بارگذاری شود. توضیح اینکه پذیرفته شدگانی که داری کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نیستند و باید از معافیت تحصیلی استفاده نمایند می‌بایست در پذیرش غیر حضوری وضعیت نظام وظیفه خود را "مشمول" انتخاب کنند و از طریق لینک مربوطه در قسمت پذیرش غیر حضوری سامانه گلستان به سامانه https://epolice.ir مراجعه و نسبت به درخواست معافیت تحصیلی اقدام نمایند (راهنمای درخواست معافیت تحصیلی در بخش راهنماها در انتهای اطلاعیه قابل دسترسی است). لازم به ذکر است که دانشجویان سال آخر که هنوز ابطال معافیت تحصیلی خود را از دانشگاه مقطع قبلی دریافت نکرده‌اند به مدت یک ماه فرصت دارند نسبت به دریافت ابطال آن و ثبت درخواست معافیت تحصیلی جدید به شیوه فوق عمل نمایند.

5- تکمیل و بارگذاری فرم تعهد ثبت نامی، مطابق با فرم پیوست.

6-  واریز مبلغ علی‌الحساب شهریه تحصیلی از طریق سامانه گلستان مطابق اطلاعیه شهریه پیوست برای دانشجویان نوبت دوم (شبانه).

 

 

  • ثبت نام حضوری

پس از انجام ثبت نام الکترونیکی دانشجویان می‌بایست مطابق جدول زمان‌بندی ثبت‌نام برای تحویل مدارک و پذیرش نهایی به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایند. 

 

  • مدارک لازم برای ثبت نام حضوری
  •  پرینت گزارش 1800 که پیش از این حین ثبت نام الکترونیکی نسخه چاپی آن تهیه شده است.
  •  اصل دانشنامه یا گواهی موقت فراغت از تحصیل مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد (حسب مورد).

تبصره: چنانچه در آزمون دکتری 1403 دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد بوده اید ارائه فرم  مخصوص پذیرفته شدگان و فرم معدل که پیوست این اطلاعیه می‌باشد، الزامی است.

  •  اصل فرم تعهد ثبت نام
  •  فرم الف (ویژه دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد)
  •  فرم ب (ویژه پذیرفته‌شدگان دوره روزانه).
  •  اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و کپی آن (در صورتیکه مشمول نظام وظیفه هستید طبق بند 5 قسمت مدارک لازم برای ثبت‌نام، اقدام شود.)
  •  اصل و کپی کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه (اگر توضیحات دارد + کپی صفحه توضیحات)
  •  عکس 4×3 پشت نویسی شده سال جاری 4 قطعه
  •  ارائه آخرین حکم کارگزینی و معرفی‌نامه رسمی مبنی بر واجد شرایط بودن برای استفاده از امتیاز ویژه مربیان "رسمی- قطعی" و یا "رسمی- آزمایشی" دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی. مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی امکان بهره‌مندی از این سهمیه را خواهند داشت. متقاضیانی که با سهمیه مربی پذیرفته‌ شده‌اند می‌بایست موافقت رسمی دانشگاه محل خدمت خود را به دانشگاه محل قبولی در زمان ثبت‌نام ارائه نمایند.

  تذکر: پس از ثبت نام هیچگونه مدرک تحصیلی اعم از مدرک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و غیره به عنوان امانت تحویل دانشجو نخواهد شد، لذا خواهشمند است قبل از تحویل مدارک و تشکیل پرونده کپی و یا کپی برابر اصل به تعداد کافی تهیه نمایید.

 

 

تذکّرات‌ مهم

  1. ثبت‌نام الکترونیکی منحصراً در تاریخ‌های اعلام شده با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه، صورت می‌پذیرد و عدم ثبت نام الکترونیکی یا عدم تحویل اصل مدارک در ثبت نام حضوری یا عدم پذیرش نهایی در موعدهای تعیین شده به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

2-لازم است عنوان مدرک کارشناسی ارشد با رشته تحصیلی پذیرفته شده براساس دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون (دفترچه شماره یک) جداول مندرج در صفحات 30 تا 67  مطابقت داشته باشد.

3- از پذیرفته‌شدگانی که‌ حداکثر تا تاریخ‌ 1404/06/31 فارغ‌التحصیل‌ نشوند، ثبت نام به عمل‌ نخواهد آمد و ضمن «کان‌لم‌یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان، طبق‌ مقررات‌ با ایشان‌ رفتار خواهد شد.

4- پذیرفته‌شدگان دوره روزانه (آموزش رایگان) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) سال 1403 چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت‌نام نکرده باشند اجازه شرکت مجدد در آزمون سال 1404 را نداشته‌اند. همچنین همه پذیرفته‌شدگان دوره روزانه در سال 1402 و قبل از آن که در حال تحصیل هستند برای شرکت در آزمون سال 1404 باید تا پایان زمان مرحله ثبت‌نام آزمون سال 1404 (حداکثر تا تاریخ 1403/08/14) از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی می‌دادند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. پذیرفته‌شدگان دوره‌های غیر از روزانه آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D.) سال 1403 و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیر از روزانه دکتری (Ph.D.) (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران) مانند سال‌های گذشته می‌توانستند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما در آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال 1404 ثبت‌نام و شرکت کنند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد و باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی جدید ارائه دهند.

5-  متقاضیانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) پذیرفته‌ شده‌اند، در زمان ثبت‌نام، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نمی‌باشند و ملاک عمل برای ثبت‌نام، همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به موسسات می‌باشد.

6- در هر مرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، چنانچه‌ مشخص‌ گردد داوطلبی‌ حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نمی‌باشد، قبولی‌ وی باطل شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

جدول زمان بندی ثبت نام الکترونیکی و حضوری (لطفا کلیک نمایید)   

 

  • نکات مهم:
  1. تاریخ شروع کلاس‌ها از روز شنبه مورخ 1404/06/29 براساس برنامه هفتگی که پس ازثبت نام الکترونیکی (غیرحضوری)، تحویل مدارک و پذیرش نهایی از طریق گزارش شماره 77 سامانه گلستان قابل دریافت می باشد، خواهد بود.
  2. دانشجویان متقاضی خوابگاه و استفاده از خدمات تغذیه پس از تحویل مدارک به تحصیلات تکمیلی دانشگاه و پذیرش نهایی جهت اطلاعات بیشتر به سایت معاونت دانشجویی واحد مدیریت دانشجویی به آدرس www.stu.semnan.ac.ir مراجعه نمایند. 
  1. به منظور انجام عملیات مرتبط با احراز هویت، دانشجو می‌بایست پس از اتمام مراحل ثبت نام حضوری به محل تعیین‌شده توسط دانشگاه مراجعه نماید.

 

لینک‌های مفید:

آدرس وبسایت دانشگاه سمنان: https://semnan.ac.ir

آدرس وبسایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی: https://edu.semnan.ac.ir/

آدرس پست الکترونیک مدیریت تحصیلات تکمیلی:  pgraduate@semnan.ac.ir

آدرس تور مجازی دانشگاه سمنان: https://semnan.ac.ir/uploads/1/2019/tour/index.html

آدرس کانال آموزش دانشگاه سمنان در فضای مجازی: https://eitaa.com/edusemnanuni

تقویم آموزشی دانشگاه: https://edu.semnan.ac.ir/TaghvimAmoozeshi

 

 

 

  • راهنماها: 

     - راهنمای پذیرش ثبت نام غیرحضوری

     - راهنمای پرداخت الکترونیکی شهریه تحصیلی

       - راهنمای درخواست تاییدیه تحصیلی مقاطع تحصیلی قبلی

     - - راهنمای آموزش مشمولین در سامانه  epolice.ir

     _ راهنمای استفاده از خدمات دانشجویی (خوابگاه، تغذیه)

 

            

 

 

 

 

 

فایل ها

تاریخ آخرین بروزرسانی: 1404/06/16 - 08:29:10