شروع و تشکیل کلاسها

زمان تشکیل کلاسها در طول هفته به چه صورت می باشد؟

بستگی به برنامه ریزی دانشکده و گروه آموزشی مربوطه دارد.

زمان شروع کلاسها از چه تاریخی می باشد؟

به تقویم آموزشی که در سامانه آموزش گلستان، سایت اصلی دانشگاه سمنان(semnan.ac.ir پایین صفحه)، سایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه(edu.semnan.ac.ir) مراجعه نمایید.

مدارک ثبت نام

آیا ارائه مدارک به صورت فیزیکی امکان پذیر است؟

خیر- مدارک ثبت نامی بایستی صرفا از طریق پست پیشتاز ارسال گردد.

ذیرفته‌شده شاغل (به صورت رسمی،پیمانی،قراردادی) هستم، آیا ارائه نامه موافقت با تحصیل الزامیست و چه مدرکی باید ارائه کنم ؟

بله، ارائه نامه رسمی خطاب به دانشگاه سمنان مبنی بر موافقت پذیرفته شده بدون قید و شرط برای ادامه تحصیل الزامیست

مدرک تحصیلی یا گواهی معدل توسط کدام واحد دانشگاه تایید و ممهور به مهر می شود؟

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یا مدیر کل آموزش دانشگاه مربوطه

نظام وظیفه و خدمت سربازی

پذیرفته شاغل و متعهد به خدمت هستم برای روشن شدن وضعیت نظام وظیفه چه مدارکی باید ارائه بدهم؟

ارائه موافقت محل کار(بدون قید و شرط) برای ادامه تحصیل2- ارائه نامه تعیین وضعیت تعهد خدمت توسط سازمان ذیربط

خدمت سربازی‌ام به اتمام رسیده ولی هنوز کارت پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌ام چه مدرکی جهت روشن شدن وضعیت نظام وظیفه ارائه دهم؟

ارائه نامه‌ای از سازمان وظیفه عمومی ناجا که خدمت شما به پایان رسیده و مراحل صدور کارت در حال اجرا می‌باشد و یا کارت موقتی که تاریخ انقضا آن به پایان نرسیده باشد.

آیا سربازان ترخیصی نیازی به درخواست معافیت تحصیلی و مراجعه به پلیس+10 دارند؟

پس از دریافت کد رهگیری از دفاتر پلیس +10 و بارگذاری آن در سامانه epolice (سخا) باید در همان سامانه سخا درخواست نامه ترخیص از یگان خدمتی بدهید و سپس نامه ترخیص تان را به همراه سایر مدارک آموزشی باید در سامانه گلستان بارگذاری کنید. (برای اطلاعات بیشتر به راهنمای آموزش مشمولین در سامانه نیروی انتظامی مراجعه کنید).

مدت کمی از خدمت سربازی‌ام مانده و دانشگاه قبول شده‌ام آیا امکان تحصیل همزمان وجود دارد؟

خیر. برای شروع به تحصیل باید از خدمت ترخیص شوید.

در حین خدمت سربازی هستم و در دانشگاه پذیرفته شده ام. چه زمانی برای مراحل ترخیص از خدمت و ادامه تحصیل باید اقدام کنم؟

پس از دریافت کد رهگیری از دفاتر پلیس +10 و بارگذاری آن در سامانه epolice (سخا) باید در همان سامانه سخا درخواست نامه ترخیص از یگان خدمتی بدهید و سپس نامه ترخیص تان را به همراه سایر مدارک آموزشی باید در سامانه گلستان بارگذاری کنید. (برای اطلاعات بیشتر به راهنمای آموزش مشمولین در سامانه نیروی انتظامی مراجعه کنید).

آیا برای درخواست معافیت تحصیلی از نظام وظیفه، دانشگاه اقدام می‌کند؟

خیر. برای درخواست معافیت تحصیلی در حین ثبت نام غیرحضوری یکی از مراحل، مراجعه به سامانه epolice است و پس از دریافت برگه معافیت تحصیلی از سامانه سخا (تایید شرایط اولیه)، باید آن را در سامانه گلستان دانشگاه در محل مربوطه بارگذاری کنید. (برای اطلاعات بیشتر به راهنمای مربوط که پیوست اطلاعیه شماره 2 ثبت نام هست مراجعه کنید). لازم بذکر است جهت ورود به سامانه epolice کد ملی و کد سخا (اخذ شده از دفاتر پلیس +۱۰) نیاز می باشد.

موارد مربوط به نظام وظیفه که باید رعایت شوند چه می باشد؟

به بند "مقررات وظیفه عمومی" مندرج در صفحات 20 و 21 دفترچه راهنمای شماره 1 آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 مراجعه شود.

مرخصی تحصیلی، مهمان، معافیت تحصیلی، گواهی اشتغال به تحصیل و انتقال دانشجو

شرایط مهمان و انتقال دانشجو در تحصیلات تکمیلی به چه صورت می باشد؟

مهمان و انتقال دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ممنوع است.

برای دریافت گواهی اشتغال به تحصیل چه اقدامی باید انجام بدهم؟

پس از اینکه وضعیت تحصیلی شما در سامانه گلستان" مشغول به تحصیل" شد، از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان- میتوانید درخواست گواهی اشتغال یه تحصیل بدهید.

آیا امکان اخذ مرخصی تحصیلی برای نیمسال اول وجود دارد؟

خیر

برنامه هفتگی آموزشی

دلیل اینکه برنامه هفتگی را خالی مشاهده می کنم چیست؟

هنوز انتخاب واحد گروهی صورت نگرفته است. در صورت ضرورت با کارشناس تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوطه تماس گرفته شود.

برنامه هفتگی خود را چگونه مشاهده کنم؟

پس از پذیرش نهایی در صورتی که انتخاب واحد گروهی انجام شده باشد بعد از ورود به سامانه گلستان از منوی ثبت نام-گزارشهای ثبت نام- برنامه هفتگی دانشجو در طول ثبت نام (گزارش 77) اقدام شود. پس از نهایی شدن انتخاب واحد (مشغول به تحصیل) بعد از ورود به سامانه آموزشی گلستان از منوی ثبت نام-گزارشهای ثبت نام- برنامه هفتگی دانشجو (گزارش 78) اقدام شود

کارت دانشجویی

کارت دانشجویی چه زمانی تحویل داده می شود؟

پس از اتمام مهلت ثبت نام غیرحضوری و تکمیل فرایند پذیرش نهایی کارت دانشجویی صادر و به تحصیلات تکمیلی دانشکده ارسال می شود.

دوره های الکترونیکی(مجازی)

پذیرفته شده در دوره الکترونیک (مجازی) هستم، شرایط تحصیل چگونه است؟

شیوه آموزشی شما آموزش محور است. یعنی به جای پایان نامه، درس اخذ می کنید و اگر متقاضی دوره آموزش محور به آموزشی-پژوهشی هستید، در صورتی که واجد شرایط باشید طبق آیین نامه آموزشی دوره های الکترونیکی(مجازی) پس از تائید گروه آموزشی و دانشکده می توانید دوره خود را به آموزشی- پژوهشی تبدیل نمائید و پایان نامه را اخذ و بگذرانید.

میزان شهریه دوره های الکترونیکی(مجازی) چقدر است؟

به اطلاعیه شهریه دوره های مجازی پیوست اطلاعیه ثبت نام مراجعه نمایید.

شهریه دوره های الکترونیکی(مجازی) چقدر است؟

به اطلاعیه شهریه دوره های مجازی پیوست اطلاعیه ثبت نام مراجعه کنید.

پذیرفته شده در دوره الکترونیک (مجازی) هستم، شیوه من چگونه است؟

شیوه آموزشی شما آموزش محور است. یعنی به جای پایان نامه، درس اخذ می کنید و اگر متقاضی دوره آموزش محور به آموزشی-پژوهشی هستید، در صورتی که واجد شرایط باشید طبق آیین نامه آموزشی دوره های الکترونیکی(مجازی) پس از تائید گروه آموزشی و دانشکده می توانید دوره خود را به آموزشی- پژوهشی تبدیل نمائید و پایان نامه را اخذ و بگذرانید.

تغییر رشته/ گرایش

تغییر رشته/ گرایش در تحصیلات تکمیلی امکان پذیر است؟

خیر

شهریه

شهریه هر نیمسال تحصیلی چه مقدار می باشد؟

به اطلاعیه شهریه که پیوست اطلاعیه شماره 2 ثبت نامی می باشد مراجعه شود. https://edu.semnan.ac.ir/Arshad

انتخاب واحد

انتخاب واحد برای دانشجویان جدیدالورود به چه صورت است؟

انتخاب واحد در اولین ترم تحصیلی به صورت گروهی توسط دانشکده مربوطه انجام می شود.