ج- دقت نماييد به هيچ وجه از کدهای سازمان سنجش برای پرکردن فيلدهايي که بايد با کد وارد گردند، استفاده ننماييد بلکه مطابق آنچه که در بالا توضيح داده شد از کدهای سيستم استفاده کنيد. نمونه ای از اين فيلدها شامل محل تولد، محل صدور شناسنامه، شهر محل سکونت، محل اخذ ديپلم، محل اخذ پيش دانشگاهی، رشته مقطع قبلی و دانشگاه قبلی می باشد.
د- پس از وارد نمودن کليه اطلاعات و تاييد اطلاعات وارد شده در پايين فرم ابتدا بر روی آيکون بررسی تغییرات کليک نماييد تا چنانچه اشتباهی در اطلاعات وارد شده وجود دارد به شما نمايش داده شود. درصورتيکه پيغام سبز رنگ مبنی بر "مشکلی برای انجام عمليات وجود ندارد" دريافت نموديد حال بايد بر روی آيکون اعمال تغییرات کليک کنيد تا اطلاعات شما در سيستم ثبت گردد. با دريافت پيغام سبز رنگ مبنی بر "عمليات با موفقيت انجام شد" در اين مرحله عمليات به پايان رسيده و با کليک بر روی آيکون بازگشت وارد مرحله بعدی شويد.
3- پرکردن اطلاعات دانشجو_ قسمت دوم: با انتخاب اين مرحله قسمت دوم اطلاعات دانشجو بر روی صفحه ظاهر می گردد که بايد به دقت پر شده و در پايان همانند فرم قسمت اول اقدام به تاييد اطلاعات و سپس ثبت آن در سيستم نمايد.
4- ثبت اطلاعات تحصيلات قبلی دانشجو: در اين مرحله دانشجو مي تواند اطلاعات تحصيلات قبلي خود را بطور جداگامه به ازاء هر مقطع درج نمايد.
5- پرکردن اطلاعات ايثارگری: در اين مرحله دانشجو مي تواند اطلاع ايثارگري را وارد نمايد.
6- پرکردن اطلاعات خانواده دانشجو: لازم است دانشجو با استفاده از اين فرم اطلاعات افراد خانواده خود را وارد سيستم نمايد. برای وارد کردن اين اطلاعات به تعداد افراد خانواده هر بار با انجام عمليات زير اقدام به ثبت اطلاعات لازم نماييد.

پس از وارد نمودن اطلاعات افراد خانواده، جدول اطلاعات شبيه فرم زير به شما نمايش داده می شود. لازم به ذکر است درصورت نياز به اصلاح و يا حذف اطلاعات هر يک از افراد خانواده کافی است در سطر مربوطه با انتخاب اصلاح و يا حذف اقدام به انجام تغييرات لازم نماييد.

با کليک بر روی آيکون بازگشت مجدداً وارد فرم پذيرش غيرحضوری شده و مرحله بعدی را انجام دهيد.
5- وارد نمودن اطلاعات حداقل سه معرف برای دانشجو: در اين مرحله با انتخاب گزينه معرفين دانشجو در فرم پذيرش غيرحضوری وارد فرم زير شده که طبق دستورالعمل زير لازم است اطلاعات مشخص شده در فرم معرفين حداقل برای سه نفر غير خويشاوند وارد گردد.
پس از وارد نمودن اطلاعات معرفين، جدول اطلاعات شبيه فرم زير به شما نمايش داده می شود. درصورت نياز به اصلاح و يا حذف اطلاعات هر يک از معرفين کافی است در سطر مربوطه با انتخاب اصلاح و يا حذف اقدام به انجام تغييرات لازم نماييد.

با کليک بر روی آيکون بازگشت مجدداً وارد فرم پذيرش غيرحضوری شده و مرحله بعدی را انجام دهيد.
6- وارد نمودن فعاليتهای شغلی، اجتماعی و فرهنگی دانشجو: چنانچه دانشجو دارای هريک از فعاليتهای شغلی، اجتماعی، فرهنگی و ... می باشد لازم است در اين مرحله اقدام به ثبت آنها در سيستم نمايد که نحوه ورود اطلاعات شبيه مرحله 6 می باشد.
7- وارد نمودن اطلاعات مربوط به سفرهای خارجی دانشجو: درصورتيکه دانشجو مسافرت خارج از کشور داشته باشد، لازم است در اين مرحله اقدام به ثبت اطلاعات آنها در سيستم نمايد که نحوه ورود اطلاعات شبيه مرحله 6 می باشد.
8- مرحله پرداخت شهريه: اين مرحله مربوط به دانشجويانی است که مشمول پرداخت شهريه می باشند و البته برای دانشجويان دوره روزانه اين مرحله قابل مشاهده نبوده و بايد پذيرش را از مرحله بعدی دنبال کنند.
پرداخت به روش الکترونيکی: برای انجام پيش پرداخت شهريه به روش الکترونيکی لازم است کاربر دارای کارت شتاب بوده و حداقل به اندازه مبلغ شهريه ثابت موجودی داشته باشد. ضمناً کارت موردنظر بايد دارای رمز دوم، کد چهاررقمی cvv2 و تاريخ انقضاء باشد. درصورتی که به اين مشخصه های کارت خود دسترسی نداريد می توانيد با مراجعه به يکی از دستگاههای خودپرداز در قسمت ساير خدمات عمليات تعيين رمز دوم را انتخاب نموده و رمز دوم خود را تعيين نماييد پس از تعيين رمز دوم دستگاه به شما رسيدی خواهد داد که در آن کد چهار رقمی cvv2 و تاريخ انقضاء آن ثبت شده است.
پس از دريافت اطلاعات موردنياز کارت، حال می توانيد در فرم پذيرش غيرحضوری با انتخاب مرحله "پرداخت الکترونيکی پيش پرداخت شهريه" وارد فرم پرداخت الکترونيکی گرديد. (به شکل زير توجه نماييد)

در شکل صفحه قبل پس از وارد نمودن کليه اطلاعات موردنياز با کليک بر روی آيکون "پرداخت" وارد صفحه تاييد مبلغ پرداختی می گرديد که با تاييد آن صفحه حاوی جواب بانک به شما همانند شکل زير نمايان می گردد:

درصورتيکه عمليات پرداخت الکترونيکی با موفقيت انجام گردد همانند بالا پيغام "پرداخت الکترونيکی با موفقيت انجام شد" را ملاحظه می نماييد در غير اينصورت بايد مجددا برای انجام پرداخت الکترونيکی با رفع مشکلی که از طرف بانک اعلام شده است، سعی نماييد. در هرصورت با کليک بر روی آيکون "بازگشت به سيستم گلستان" وارد صفحه پرداخت الکترونيکی گلستان می شويد که در جدول پايين فرم، ستون آخر با عنوان پاسخ بانک قابل مشاهده می باشد.

پس از اينکه پرداخت الکترونيکی با موفقيت انجام شد با کليک بر روی آيکون بازگشت وارد مرحله بعدی شويد.
پرداخت الکترونيکی مبلغ ويژه خدمات جانبی: در اين صورت روي گزينه "پرداخت الكترونيكي" كليك نموده و با استفاده از فرم مربوطه مبلغ پيش بيني شده را به حساب مورد نظر واريز نماييد یبل
تقاضای وام: چنانجه دانشجو متقاضی وام باشد لازم است با انتخاب اين مرحله شبيه مرحله قبلی اقدام به ثبت درخواست خود نمايد.
استخراج فرمهای مربوط به اخذ تعهد: با انتخاب اين مرحله وارد فرمی می شود که لازم است فرم موردنظر توسط دانشجو پرينت گرفته شده و با تکميل آن به همراه بقيه مدارک موردنياز در روز مراجعه به دانشگاه جهت پذيرش قطعی به همراه داشته باشد.
نکته: اين مرحله ممکن است برای برخی دانشجويان فعال نباشد که به معنی عدم نياز دانشجو به انجام اين مرحله است.
(لطفاً جهت پرينت صحيح فرمهای اخذ تعهد به دستورالعمل زير توجه نماييد)



چاپ فرمهای مورد نياز: در اين مرحله لازم است فرم هاي مورد نياز چاپ شده و پس از مطالعه، با دقت تکميل و هنگام مراجعه به دانشگاه تحويل داده شود.
چاپ فرم مشخصات کامل دانشجو: با انتخاب اين مرحله ابتدا صحت اطلاعات ورودی از دانشجو سوال شده و سپس فرم مشخصات دانشجو بر روی صفحه ظاهر می گردد. در اين صفحه بايد ابتدا از آيکون آماده سازی برای چاپ استفاده نموده تا صفحه برای چاپ آماده گردد. سپس در پنجره فعال شده از منوی File دستور Print را انتخاب نموده و در پنجره Print با انتخاب پرينتر موردنظر اقدام به چاپ فرم نمود. (توضيح اينکه نوع کاغذ انتخابی A4 و جهت کاغذ حتما به حالت عمودی باشد.)
با توجه به تاريخ و زمان مراجعه جهت ارائه مدارک به دانشگاه که در پايين صفحه قرار دارد جهت ارائه مدارک اقدام نماييد